ARGENTINA BERULAH, HAMAS NGAMUK

⭕️ Pernyataan Pers

Pengumuman Argentina yang menetapkan gerakan Hamas sebagai "organisasi teroris" adalah bias terang-terangan dari Presiden Argentina Javier Milei dan upaya jelas untuk membenarkan kejahatan genosida dan pembersihan etnis yang dilakukan oleh neo-Nazi terhadap anak-anak dan perempuan di Jalur Gaza.

Kami menganggap keputusan yang tidak adil ini salah, dan bias terhadap pendudukan Nazi, yang dihadapkan ke Mahkamah Internasional karena melakukan kejahatan genosida terhadap rakyat Palestina.

Kami menuntut pemerintah Argentina untuk mencabut keputusan ini, tidak sejalan dengan narasi kriminal pendudukan Zionis, berpihak pada keadilan dan hak masyarakat atas kebebasan dan penentuan nasib sendiri.

Gerakan Perlawanan Islam - Hamas
13 Juli 2024
Situs resmi - Gerakan Hamas

------------

⭕️ Press Statement

The announcement by Argentina designating the Hamas movement as a "terrorist organization" is a blatant bias by Argentine President Javier Milei and a clear attempt to justify the genocide and ethnic cleansing crimes committed by the neo-Nazis against children and women in the Gaza Strip.

We consider that this unjust decision is wrong, and biased to the Nazi occupation, which stands before the International Court of Justice for committing the crime of genocide against our Palestinian people.

We demand the Argentine government to retract this decision, refrain from aligning with the criminal Zionist occupation narrative, side with justice and the right of peoples to freedom and self-determination.

Islamic Resistance Movement - Hamas
July 13, 2024
Official website - Hamas movement


Baca juga :